banner249

Dünya devleri Denizli’yi seçiyor

dünyaca ünlü polo, victoria secret, diesel, lacoste, pierre cardin gibi çok sayıda ünlü markanın fason dokumasını yapan denizli'nin tekstil ve konfeksiyon sektörü, son yıllarda marka atağına kalk

Dünya devleri Denizli’yi seçiyor
banner240
Dünyaca ünlü Polo, Victoria Secret, Diesel, Lacoste, Pierre Cardin gibi çok sayıda ünlü markanın fason dokumasını yapan Denizli;nin tekstil ve konfeksiyon sektörü, son yıllarda marka atağına kalktı. Hobby, Issimo, Altınbaşak, Feelamore, Türkiz, Çakra, Hamam, Zugo ve Deco Bianca gibi markaları yaratan Denizli tekstili dünya pazarına girmeyi başardı.

"KALİTEYİ GÖREN GELDİ"
Denizli, 2.5 euroya fason dokuduğu ürünün esas satıcının eline geçtiğinde 9 euro etiket fiyatını görünce markalaşma kararı aldı. Geçmişi yüzyıllar öncesine dayanan Denizli tekstil ve konfeksiyon sektörü, antik çağlardan günümüze kadar adını her yerde duyururken, sanayileşmenin hızlı bir şekilde artmasıyla tek düze hale geldi. Osmanlı döneminde dokuduğu kaliteli ve lüks kumaşlarla sarayda bile kendine yer edinen sektör, farkındalık yaratamaması nedeniyle fason dokumanın merkezi oldu. Denizli tekstil sektörü, bu nedenle Avrupa ve ABD;de ünlü markaların arkasındaki adı bilinmeyen "gizli güç" olarak yerini aldı. Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) Başkanı Süleyman Kocasert, Denizli tekstilinin parladığı dönemlerde iş sıkıntısı ve rekabet olmadığı için sanayinin markalaşmak için çaba sarf etmediğini söyledi. Kocasert, "Yaptığımız ürünlerin kalitesini gören yabancı müşteriler bir süre sonra dokumadan paketlemeye, hatta fiyat etiketinden hediye ambalajına kadar bize yaptırmaya başladı. Denizli;den Avrupa ve ABD;ye giden ürünler hiçbir işlem yapılmadan direkt mağaza reyonlarına girmeye başladı" dedi.

Kocasert, şöyle konuştu: "Müşteriler bizden fiyat etiketi basmamızı istediğinde gördüğümüz karşısında şoke olduk. Tanesi 2.5 eurodan dokumak için anlaştığımız havluya 9 euro fiyat etiketi bastık. Bunu gören sanayici hamallık yaptığını, asıl kazananın marka olduğunu gördü. Biz 2.5 euroya yaptığımız havludan para kazanmak için çabalarken, siparişi veren müşteri hiçbir şey yapmadan, oturduğu yerden 6.5 euro para kazanıyordu. Markadaki kazancı gören bazı işadamları son 5 yılda bu yöne eğildi.

"ÇOK YOL VAR"
Yarattığı markalarla perakende sektörüne hızlı bir şekilde giren Denizli ürünlerinin, sanal alemdeki ünlü alışveriş sitelerinin aranan yüzü olduğunu vurgulayan Kocasert, "Denizli;nin marka konusunda önünde alacağı çok yol var. Özellikle ev tekstilinde marka yaratmak çok zor. İnsanlar dış giyimde markaya önem verirken aynı hassasiyeti ev tekstilinde göstermiyor."

TÜRKÇE MARKA AZ
Denizli;de yaratılan markaların genelinde İtalyan ve İngiliz isimlerinin kullanıldığını işaret eden Kocasert, "Bu bir stratejidir. İç piyasada bile bu isimler kullanılıyor. Zaman içerisinde marka isimlerinde değişiklik olur diye düşünüyorum. Türk tekstili, Avrupa ve Ortadoğu;da kaliteyi temsil ediyor. Bir an önce firmaların markasını oluşturması gerekir" dedi. Türk Paten Enstitüsü;nden alınan verilere göre 2010 yılı sonu itibariyle Ege Bölgesi;nde 34 bin 36 marka tescili bulunurken, ilk sırada 19 bin 774 ile İzmir yer alıyor. 4 bin 74 tescilli markası bulunan Denizli;yi 2 bin 737 ile Manisa, 2 bin 514 ile Balıkesir, bin 940 ile Muğla, bin 739 ile Aydın, 810 ile Çanakkale ve 448 ile Uşak izliyor.

ARANAN İSİMLER HALİNE GELDİLER
Sıfırdan kendi markasını yaratmaya başlayan Denizlili sanayici artık yarattığı markalarla dünya çapında aranan isimler arasına girdi.
Bugün Türkiye ve dünya pazarında yerini alan Hobby, Feelamore, Türkiz, Issimo, Çakra, Hamam, Altınbaşak, Zugo ve Deco Bianca gibi ürünleriyle özellikle perakende sektörünün aranan isimleri oldu.

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

SIRADAKİ HABER