banner249

LGS ve YKS için sınav kaygısını azaltacak öneriler 

Sınav yaklaşırken yaşanan kaygıyı kontrol altında tutmanın yolları konusunda öneriler sunan Davranış Bilimleri Uzmanı Cemal Kondu, öğrencilerin sınav sürecinde yaşadığı zorluklara ve kaygılarına dikkat çekiyor. 

LGS ve YKS için sınav kaygısını azaltacak öneriler 
banner240

Davranış Bilimleri Uzmanı Cemal Kondu, başarıya ulaşmanın sınavlardan geçtiğini belirtirken, sınav kaygısının korku ile karıştırılmaması gerektiğine dikkat çekti. Kondu, sınav kaygısıyla başa çıkabilmek için olumlu düşünceleri teşvik etmek, nefes alma ve gevşeme tekniklerini kullanmak, zaman yönetimini geliştirmek ve destek almak gibi stratejiler öneriyor. 

Öğrencilerin sınav kaygısını kontrol altında tutmaları için ailelerin tutumlarının önemli olduğuna dikkat çekiliyor. Ailelerin çocuklarına güven verici, destekleyici ve anlayışlı olmaları gerektiği vurgulanırken, çocuklarıyla empati kurmaları ve olumlu iletişim kurmaları öneriliyor.

Kondu'nun açıklamalarına göre, milyonlarca öğrencinin yaşadığı tipik kaygılı durumu anlatırken, bu öğrencilerin olumsuz iç konuşmalar yaparak öğrenme içgüdülerini sabote ettiğine ve özgüven eksikliği yaşadığına dikkat çekiliyor. Kaygılanmanın kişiliğin bir parçası gibi yanıltıcı bir inanç olduğu belirtilirken, kaygılanan bir öğrencinin kontrol dışı duygularla mücadele ettiği ve sınav kaygısına dönüştüğü ifade ediliyor. Bu durumu aşmak için ise profesyonel destek almanın önemine değiniliyor. Öğrencilere özel olarak hazırlanan çalışma programları ve danışmanlık hizmetleriyle sınav kaygısının azaltılabileceği ve başarıya ulaşmanın mümkün olduğu belirtiliyor.

Yaşanılan heyecanın aslında sınav kaygısı olduğunu bilmek önemli olduğu ifade edilirken, sınavlara hazırlanan bir öğrencinin sınavlar yaklaştıkça negatif heyecanının artabileceği ve tedirginlik yaşayabileceği vurgulanıyor. Yüz binlerce öğrencinin bu kaygılı durumu yaşadığına dikkat çekiliyor. Bu tür öğrencilerin olumsuz iç konuşmalar yaparak öğrenme içgüdülerini sabote ettiği, özgüven eksikliği yaşadığı ve verimsiz bir şekilde çalıştığı belirtiliyor.

Negatif düşüncelerle başa çıkabilmek ve sınav kaygısını azaltabilmek için çeşitli stratejiler geliştirilebileceği ifade ediliyor. Bu stratejiler arasında pozitif düşünceleri teşvik etmek, nefes alma ve gevşeme tekniklerini kullanmak, zaman yönetimi becerilerini geliştirmek ve destek almanın önemli olduğu belirtiliyor.

Sınav kaygısının oluşmasında etkili olan negatif düşünceler de sıralanıyor. Bu düşünceler genellikle sınav öncesinde öğrencilerde gözlemlenen yaygın negatif düşünceler olarak açıklanıyor.
Sınav kaygısıyla başa çıkmak için geliştirilebilecek çalışmalar da sıralanıyor. Bu çalışmalar arasında "Yapmam gereken nedir?" sorusunu sormak, "Yapabildiğimin en iyisini yapabilirim." inancını oluşturmak, olası en kötü senaryonunun ne olduğunu düşünmek ve bununla başa çıkma stratejileri geliştirmek gibi adımlar bulunuyor.

Ayrıca, sınav öncesi, esnası ve sonrasında yapılması gerekenler de belirtiliyor. Bu adımlar arasında sınav öncesi çalışma alışkanlıklarının gözden geçirilmesi, sınav esnasında olumsuz düşüncelere alternatif açıklamalar getirme, sınav sonrasında kendini ödüllendirme gibi yöntemler yer alıyor.
Ailelerin sınav kaygısı konusundaki tutumlarının da önemine değiniliyor. Ailelerin çocuklarına güven verici ve destekleyici olmaları, gerçekçi beklentiler belirlemeleri ve uygun iletişim ortamı sağlamaları gerektiği vurgulanıyor. Ayrıca, çocuklara sınav kaygısıyla başa çıkmaları için problem çözme becerileri öğretilmesi gerektiği belirtiliyor.
Son olarak, sınav kaygısıyla başa çıkma sürecinin belirli adımlarla sürdürülmesi gerektiği ve bu süreçte profesyonel destek almanın önemli olduğu vurgulanıyor. İzmir, Antalya ve Denizli gibi şehirlerde sınav kaygısı çalışmalarının Türkiye'nin ilk Sınav Koçu ve Davranış Bilimleri Uzmanı Cemal Kondu koordinatörlüğünde profesyonel bir ekip tarafından veriliyor.
 

Erol Uçkan

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

SIRADAKİ HABER