Bu kapsamda uyuşturucuya karşı etkin mücadele için kamu kurumlarında
ortak bir iletişim stratejisinin takip edilmesi büyük önem arz etmektedir. Bu
kapsamda ortak bir dil oluşturması, iletişim süreçlerini doğru yönlendirmesi ve
mücadelede önemli bir mecra olan sosyal medyayı etkin kullanmaları için
iletişim stratejisi rehberi T.C Başbakanlık Basın ve Enformasyon Genel
Müdürlüğünce oluşturulmuştur.
Rehbere göre; uyuşturucu ile ilgili hazırlanan içeriklerde uyuşturucu
kullananlar ve satıcılarla ilgili çok fazla bilgi ve örseleyici/yüceltici
tasvirlere yer verilmemelidir. Kitle iletişim araçlarında yer alan içeriklerde,
bağımlı bireylerin pişmanlıkları, seçenekleri ve tercihlerine neredeyse hiç
değinilmemektedir.
Bu unsurları barındıran içerikler mağduriyeti resmetmek yerine başarı
hikayelerini öne çıkarmak, popüler kültür unsurlarında örtülü mesajlar
yerleştirmek, konu ile ilgili olumlu algı oluşturacak ikonlar oluşturmak ve
sosyal medya gücünü bu anlamda bilinç oluşturacak şekilde kullanmak marifetiyle
gerçekleştirilebilir.