banner249

İlk çeyrekte muhteşem artış!

Türkiye’nin kanatlı ürünleri ihracatının 2014 yılının ilk üç ayından geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15 artarak 279 milyon 792 bin 59 dolara ulaştığı belirtildi.

İlk çeyrekte muhteşem artış!
banner240

Kanatlı Ürünleri Sektörü’nün 2014 yılı ilk 3 aylık ihracat verileri açıklandı. Buna göre 2013 yılı ihracatı 1 milyar 32 milyon 993 bin 935 dolar olarak gerçekleşen Türk Kanatlı Ürünleri Sektörü, 2014 Ocak- Mart döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre ihracatını yüzde 15,94 artırarak 279 milyon 792 bin 059 dolara ulaştı. 


Kanatlı Ürünleri Sektörü, 2014 yılının ilk çeyreğinde dünyadaki global fiyat düşüşlerine rağmen 2013 yılındaki 1,56 USD/Ton ortalama birim satış fiyatını 1,59 dolara yükselterek yüzde 2 oranında katma değer artışı sağladı. Böylece kanatlı etlerinin 2013 ilk üç ayında 145,8 milyon dolar olarak gerçekleşen ihracatı 2014 yılının ilk üç ayında yüzde 6,3 artarak 155,1 milyon dolara yükseldi. 

Yumurta ürünlerinin 2013 yılında 92,7 milyon dolar olarak gerçekleşen ihracatı da 2014 yılının ilk üç ayında yüzde 27 artarak 118,3 milyon dolara ulaştı. Kanatlı Ürünleri Tanıtım Grubu (KTG) Başkanı Şahin Aydemir, sektör olarak 2008 yılında 2023 hedefleri kapsamında 1 milyar dolarlık ihracat hedefi belirlediklerini söyledi. 

2013 yılında 1 milyar 32 milyon 993 bin 935 dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini hatırlan Aydemir, “Yaklaşık 10 sene önce bu hedefimizi yakaladık ve 2023 ihracat hedefimizi 5 milyar dolar olarak revize ettik. 2014 yılının ilk çeyreğinde yakaladığımız yüzde 15’lik artış, bu hedefi de yakalayacağımızı göstermesi açısından bizi motive ediyor. 

Üretim kalitemiz ve azimli tanıtım çalışmalarımızla daha önce ulaşılması çok güç gibi görünen ülkeler pazar yelpazemize dahil oldu. 2013 yılında Kanatlı Etlerinde 7, yumurtada ise 8 yeni ülke pazarına açıldık. Hedefimiz Avrupa’dan Uzak Doğu’ya uzanan bir coğrafyada Türk kanatlısını tanıtmak ve sofralara ulaştırmak ve yine katma değeri yüksek ürün ithalatı yapan Japonya pazarına yeniden girmek. 

Uzun süredir gerçekleştirdiğimiz görüşmeler ve çalışmalar neticesinde 9 yıldır kapalı olan Japonya pazarını yeniden açma çalışmalarımız da artık sonuç veriyor.2014 Şubat ayı içerisinde ağırladığımız Japon alım heyetinin ardından Nisan ayında da Japon denetimcilerini, firma sahiplerini ve Japon Bakanlık yetkililerini Türkiye’de ağırladık.
 Dünyada kalitedeki titizliğiyle ve teknik inceleme zorlukları bilinen bu pazara da ulaşmak bizim için çok önemli bir kazanım olacak. Gıda ihracatında dünyanın en zor pazarı olan Japonya’ya ihracatımızın Mayıs ayı içerisinde başlamasını planlıyoruz.” dedi.

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

SIRADAKİ HABER