banner249

Ege Balığı dünya sofralarını süslüyor!

Türkiye’de 2000 yılı sonrasında ihracatın yıldız sektörleri arasında yer alan su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü, ihracatta 2 milyar dolar barajını aşarak büyük bir başarıya imza attı.

Ege Balığı dünya sofralarını süslüyor!
banner240

Sektörün son 11 yılda ihracatı yüzde 620 gelişim gösterdi. 2002 yılında 280 milyon 399 bin dolar seviyesinde olan ihracatını küresel ekonomik krizin en yoğun yaşandığı 2009 yılı haricinde sürekli arttıran su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü, 24 Ocak 2014 tarihinde yıllık ihracatını 2 milyar 15 milyon dolar seviyesine yükseltti. 


Sektörde kanatlı eti ihracatı 606 milyon 711 bin dolarlık dilimle en fazla ihraç edilen ürün olurken, su ürünleri ihracatı 574 milyon 689 bin dolar ile kanatlı etini takip etti. Türkiye, yumurta ihracatından 416 milyon 190 bin dolarlık döviz girdisi sağlarken, süt ürünleri ihracatı 255 milyon 413 bin dolar, tabii bal ihracatı ise 13 milyon 624 bin dolar olarak kayıtlara geçti. Sektörün iştigal alanına giren diğer ürünlerin ihracatı ise 148 milyon 759 bin dolar oldu. 

Türkiye’de son 10 yılda su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörüne modern ve entegre üretim tesisleri kazandırıldığını, sektör mensuplarının dünya ile rekabet edebilecek büyük yatırımlar yaptığını anlatan Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, sektörün yaptığı yatırımların semeresini gördüğünü son 11 yıllık dönemde sektörün ihracatının yüzde 620 artış gösterdiğini kaydetti. 

Türk balığının ve kanatlı ürünlerinin kaliteli, hijyenik ve sağlıklı ortamda üretildiğini ve son derece lezzetli olduğunu bu nedenle dünya genelinde tercih edildiğini ve tüketildiğini kaydeden Kızıltan, “Dünya genelinde 80 ülkenin sofralarını Türk balığı, tavuğu, yumurtası, süt ürünleri, balı ve diğer ürünleri süslüyor. 

2023 yılı için belirlediğimiz 3.5 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmak için çalışıyoruz. Su Ürünleri Tanıtım Grubu ve Kanatlı Tanıtım Grubu yürüttükleri tanıtım çalışmalarıyla bu hedefe ulaşmamızı hızlandıracak. STG 2014 yılında 15 fuara, KTG ise 26 fuara katılacak ve Türk su ürünlerini ve kanatlı ürünlerini tanıtacak” diye konuştu.

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

SIRADAKİ HABER