banner249

Özer, Pakistan’dan döndü

geçtiğimiz ocak ayında iran’ın başkenti tahran’da düzenlenen ekonomik işbirliği teşkilatı (eit)-economic cooperation organization (eco) ticaret ve sanayi odası’nda türkiye milli komite temsilcisi ve u

Özer, Pakistan’dan döndü
banner240
Geçtiğimiz Ocak ayında İran’ın başkenti Tahran’da düzenlenen Ekonomik İşbirliği Teşkilatı (EİT)-Economic Cooperation Organization (ECO) Ticaret ve Sanayi Odası’nda Türkiye Milli Komite Temsilcisi ve Ulaştırma Komitesi başkanı olarak görev yapan Ticaret Odası Başkanı Necdet Özer, bu kez Pakistan’ın Karaçi şehrinde tertip edilen Ulaştırma Komitesi toplantısına başkanlık etti.

Başkan Özer, Pakistan dönüşünde yaptığı açıklamada, 6 ayda bir düzenlenen toplantının bu kez Pakistan’ın Karaçi şehrinde ECO Ticaret ve Sanayi Odası’na üye olan Türkiye, İran, Pakistan, Afganistan, Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Tacikistan, Türkmenistan ve Özbekistan ülke temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirildiğini belirtti.

Küresel ticaretin yönünün artık ECO bölgesine kaydığını dile getiren Başkan Özer, “Bilindiği üzere, Avrupa ekonomileri ciddi sarsıntı geçirmektedir. Avrupa;da büyüme yavaşlarken, Orta ve Güney Asya;da ise ekonomiler giderek büyümekte ve dinamizm kazanmaktadır. Bu bölgedeki potansiyel iş hacmi artık tüm dünyanın ilgisini ve dikkatini çekmektedir. Diğer taraftan, uluslararası kuruluşlar da çeşitli projeksiyonlarla bölge üzerinde ticaretin ve taşımacılığın kolaylaştırılmasına yönelik projelere müdahil olmakta ya da liderlik yapmaktadır” dedi.  

Bölgedeki potansiyel ile birlikte tarihi “İpek Yolu”nun tekrar canlandırılması gerektiğine vurgu yapan Başkan Özer, “ECO bölge ülkeleri, hem gelişen ekonomilere, hem de Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri (ABD) gibi yoğun tüketim bölgelerine ulaşım koridorlarını oluşturmaktadır. Bizler artık dünya ekonomisinde yaşanan dinamikler nedeniyle önemli aktörler haline geldik. Dünya ticaret hacminin ve gücünün doğuya, yani yaşadığımız topraklara kayması, bizleri taşımacılık ve kıtalararası ticarette kilit oyuncular haline getirdi. Bu çok sık rastlanılan bir hadise değildir. Çok modlu taşımacılık bizleri yeniden canlanan İpek Yolu kavramı çerçevesinde çok önemli bir yere taşıyor.” diye konuştu.
 
“Dünyanın gözü ECO bölgesi ülkelerinde ancak, bölgenin kazandığı bu dinamizm bize de ayrıca tarihi bir misyon yüklüyor.” diyen Özer,  bölgedeki karayolunun yanı sıra, hava, deniz ve tren yolu taşımacılığı için de gerekli modernizasyonların ve yatırımların yapılması gerektiğini söyledi. Taşımacılık sektörünün hızlı büyüyen ve sürdürülebilir gelişme elde etmek isteyen ülkeler için “can damarı” olarak nitelendiren Özer, “ECO çatısı altında somut bir işbirliği projesi üzerinde çalışıyoruz. İstanbul-Tahran-İslamabad konteynır tren yolu projesi bölge için ciddi potansiyel vaad etmektedir. Bu tren yolu projesi, tarihi İpek Yolu’nun tekrar canlandırılması sürecine katkı sağlayacaktır. Ayrıca, tüm ECO ülkelerinin ekonomilerini canlandıracak ve büyük yarar sağlayacak bir projedir.” şeklinde konuştu.  

Özer, toplantıda, ECO Odası Ulaştırma Komitesi’nde bazı şu kararların alındığını bildirdi: “ECO ülkeleri şoförleri, iş adamları için çok girişli vize verilmesi. Bir ECO ülkesi tarafından verilen ehliyetin diğer ECO ülkeleri tarafından da kabul edilmesi. ECO ülkeleri için sınırlarda ECO kontrol noktaları kurulması. Şoförlerden tahsil edilen fazla ücretlerin kaldırılması. Kargo taşıma araçlarımız direksiyonlarının sağda veya solda olduğuna bakılmaksızın geçişlerine izin verilmesi. Gümrük kapılarındaki uyumsuz çalışma saatlerinin ECO Sekretaryası’na ve ilgili ülkelere iletilmesi. ECO Treni için kargo bulunması sorununun ECO Sekretaryası ve diğer milli kuruluşlarla ele alınmasına karar verilmiştir.”  

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

SIRADAKİ HABER