banner249

Engeliniz işinize engel olmayacak!

Güney Ege Kalkınma Ajansı (GEKA) Yönetim Kurulu toplantısı, Aydın Valisi Erol Ayyıldız başkanlığında Denizli Valisi Şükrü Kocatepe, Muğla Valisi Amir Çiçek, Denizli Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Zolan, Muğla Belediye Başkanı Dr. Osman Gürün, Denizli Ticaret Odası Başkanı Necdet Özer, Muğla Sanayi ve Ticaret Odası Başkanı Bülent Karakuş ve GEKA Genel Sekreteri Süleyman Alata'nın katılımıyla Muğla Akyaka'da gerçekleştirildi.

Engeliniz işinize engel olmayacak!
banner240

GEKA Yönetim Kurulu Başkanı ve Aydın Valisi Erol Ayyıldız'ın açılış konuşmasıyla başlayan toplantıda Vali Ayyıldız, GEKA Yönetim Kurulu toplantısına ilk defa katılan Denizli Valisi Şükrü Kocatepe ile Muğla Valisi Amir Çiçek'i yeni görevlerinden dolayı tebrik ederek hayırlı olsun temennisinde bulundu.


Toplantı GEKA Genel Sekreteri Süleyman Alata'nın, bir önceki yönetim kurulu toplantısından bugüne kadar ajans bünyesinde gerçekleştirilen çalışmalar hakkında yönetim kurulu üyelerine bilgi vermesiyle devam etti. GEKA'nın belediyelerin Türkiye'deki tüm destek mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olması amacıyla hazırlayıp yayınladığı "Belediyelere Yönelik Destek Mekanizmaları" kitabı hakkında Yönetim kurulu üyelerine bilgi verildi.

2015 Yılı Çalışma Programı Bütçesi, 2014 yılı çalışma programı ve bütçe revizyonu konuları görüşülerek karara bağlandı. Özel sektöre yönelik kamu desteklerinde ajansın rolünün artırılması amacıyla Aydın, Denizli ve Muğla yatırım destek ofislerinin koordinasyonunda gerçekleştirilen çalışmalar ve önümüzdeki dönem planlanan faaliyetler toplantıda ele alındı.

Bu kapsamda il bazında firmaların ziyaret edilerek ihtiyaç, sorun ve beklentilerin belirlenmesi, ajans destekleri ile özel sektöre yönelik kamu ve uluslararası destekler hakkında firmalara bilgi verilmesinin planlandığı belirtildi. Kamu kurum ve kuruluşları ile kâr amacı gütmeyen kuruluşların Güney Ege Bölgesi'nde kritik öneme sahip araştırma, planlama, fizibilite gibi çalışmalarının desteklendiği "Doğrudan Faaliyet Desteği Programı” na başvuru yapan projeler görüşüldü. Bu kapsamda desteklenmesi uygun bulunan 8 proje şu şekilde belirlendi.

Milas İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nün mesleki eğitimin geliştirilmesi amacıyla hazırlanan "E-mesleki Entegrasyon" projesi Buldan Belediyesi'nin "Buldan Turist Profilinin Belirlenmesi, Farklı Profillere Göre Özelleştirilmiş Tanıtım Stratejilerinin Geliştirilmesi" projesi Aydın Otomobilciler Otobüsçüler Odası Başkanlığı'nın "Aydın'da Şoförler Halkla Kaynaşıyor" projesi Denizli Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü'nün "Engelim İşime Engel Mi?" projesi Kuşadası Kaymakamlığı'nın "Kese Dağı Mesire Yerinin Kuşadası Turizmi ile Entegrasyon İçinde Yeniden Düzenlenmesi Fizibilite ve Yatırım Analizi" projesi Nazilli Bedensel Engelliler Derneği'nin "Nazilli'de Engellilerin Memnuniyet Analizi" projesi Kuşadası Ticaret Odası'nın "Kuşadası Turizminin Yeniden Pazarlama Stratejisi" projesi Kuşadası Turizm Danışma Bürosu'nun "Kuşadası Limanının Bisiklet Rotaları ile Bölgedeki 6 Tarihi Destinasyona Bağlanması Yatırım Analizi" projesi Yurtiçi ve yurtdışı fuarların görüşüldüğü toplantıda, 2015 yılında sağlık turizmi alanında ITB-Berlin Turizm Fuarı'na, turizm sektöründe Mitt Moscow ile gıda ve içecek sektöründe World Food Moscow fuarlarına ajans koordinasyonunda katılım sağlanmasına karar verildi. 

Turizm, deniz turizmi, gıda teknolojileri, gıda ve içecek, ev tekstili, teknik tekstil, arıcılık ve mermer sektörlerinde Hollanda, Birleşik Arap Emirlikleri, Çin, Yunanistan, Japonya, Almanya ve İtalya'da gerçekleştirilecek fuarlara izleme ziyaretleri gerçekleştirilmesi yönünde de görüş bildirildi.

Son olarak; yurt içinde 2014 yılı Travel Turkey İzmir Fuarı, 2015 yılı Yörex Antalya yöresel ürünler fuarı ve 2016 yılı EMITT İstanbul Turizm Fuarlarına Ajans olarak katılarak, Bölge'nin temsil edilmesi konusu karara bağlandı. Yönetim kurulu üyelerinin ajans hakkında dilek ve temennilerini belirtmesinin ardından toplantı sona erdi.

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

SIRADAKİ HABER