banner249

EBM Nedir? Nasıl Kullanılır?

Etkileşimli bir internet deneyimi sunan ve kullanıcıları doğrudan istedikleri içeriğe yönlendiren bağlantılar, modern web dünyasının vazgeçilmez unsurlarından biri haline gelmiştir.

EBM Nedir? Nasıl Kullanılır?
banner240

EBM Nedir? Nasıl Kullanılır?


 

Bu bağlantılar, içeriğin derinliklerine inerek kullanıcıları belirli bir noktaya yönlendiren özelleştirilmiş URL’ler olarak tanımlanabilir. Deep linking olarak adlandırlan bu yöntem, kullanıcıları bir uygulamanın ya da web sitesinin belirli bir bölümüne, hatta belirli bir içerik parçasına yönlendirir. Aynı zamanda EBM ile birleştirilerek bu deneyimi zenginleştirmek mümkündür. Bunun sonucunda EBM nedir ve deep linking nedir gibi soruların yanıtı giderek daha fazla merak edilmektedir. Boosted Craft  alanının önde gelen isimlerinden biri olarak EBM, deep linking ve diğer pek çok farklı strateji ile web sitenizin optimizasyon sürecini başarıyla yönetir.

EBM yani edinme başı maliyet, yeni bir müşteri edinme maliyetini ölçme amacıyla kullanılan bir ölçümdür. Herhangi bir reklam kampanyasına ait toplam maliyetin, ilgili kampanya sonucu elde edilen toplam müşteri sayısına bölünmesi yoluyla edinme başı maliyeti hesaplamak mümkündür. Bu doğrultuda edinme başı maliyetin, reklamverenin yeni bir müşteri edinmesine ait maliyetini ölçmesini sağladığı ifade edilebilir.

EBM yani edinme başı maliyet çoğunlukla farklı pazarlama kampanyalarını karşılaştırma ve bunların etkinliğini değerlendirme amacıyla kullanılmaktadır. Birden fazla pazarlama kampanyası yürütülüyorsa, bunların etkinliğini değerlendirmenin en kolay yolu EBM’den faydalanmaktır.

Her sosyal medya platformunun, hedefleme seçeneklerinde ya da hedef kitlenin boyutundaki farklılıklara bağlı olarak farklı edinme başı maliyetleri vardır. Bazı platformlar reklam alanlarına farklı düzeylerde erişim sağlama özelliğine sahiptir. Buna bağlı olarak bazı platformların EBM’sinin diğer platformlardan daha yüksek olması mümkündür.

EBM Nasıl Hesaplanır?

EBM, bir reklam kampanyasına ait maliyeti reklam kampanyası sonucu elde edilen toplam müşteri sayısına bölme yoluyla hesaplanır. Bu nedenle EBM, herhangi bir kampanyanın maliyetini ölçmek için en faydalı yöntem olarak kabul edilir. EBM farklı reklam platformlarının karşılaştırılması ve işletme açısından hangilerinin daha etkili olduğunun ölçülmesi amacıyla sıklıkla kullanılır.

Bunun yanı sıra edinme başına maliyet gelecekte hayata geçirilecek olan kampanyaların değerlendirilmesini sağlayan bir karşılaştırma yöntemi olarak da kullanılabilir. Bu ölçümün sonucunda bir kampanyadan diğerine geçen süre içinde finansal kazanç konusunda ne tür gelişmeler yaşandığı gözlemlenebilir.

EBM’nin rakip şirketleri değerlendirme amacıyla kullanılması da söz konusu olabilir. Bir başka şirketle iş yapılmasının gündeme geldiği ve reklamlar için alınan ücretin öğrenilmek istendiği durumlarda en doğru yanıtları almak için EBM kullanılabilir. Tüm bu nedenler dolayısıyla EBM’nin son derece sık kullanıldığı görülmektedir. EBM sayesinde farklı pazarlama kampanyaları etkinliklerine ve yatırım getirilerine göre kolayca sıralanabilir. Bunun yanı sıra son derece basit bir formülü olduğu için EBM, pazarlama başarısını ölçmenin popüler ve pratik yöntemi olarak kabul edilir.

EBM’yi Diğer Metriklerle Karşılaştırmak Mümkün

EBM, yürütülen pazarlama kampanyalarının başarısına ilişkin eksiksiz bir resim sağlama özelliğine sahip olup genellikle farklı metriklerle birlikte kullanılır. EBM çoğunlukla tıklama başı maliyet veya bin gösterim başı maliyet ile birleştirilir. Tıklama başı maliyet veya edinme başı maliyet, web sitelerine yapılan toplam tıklama sayısını web sitesinden satın alım yapan yeni müşteri sayısına bölme yoluyla hesaplanır.

Örneklendirmek gerekirse, EBM kullanılarak Facebook reklamını tıklayan ve satın alım işlemi gerçekleştiren her bir yeni müşterinin ne kadara mal olduğu belirlenebilir. Bin gösterim başına maliyet genellikle bir reklamın birden fazla kez yayınlanmasının mümkün olduğu TV reklamları gibi farklı kanalları ölçerken kullanılan bir yöntemdir. Bin gösterim başına maliyeti, bir reklam kampanyasının toplam maliyetini ilgili reklamın yayınlanması sayısına bölerek hesaplamak mümkündür.

Edinme Başı Maliyet Neden Önemli?

Kampanyaların etkili olması, ürünleri ve hizmetleri tanıtan çalışmalardan optimum fayda sağlanması için temel kural, kampanyanın gerçekleştirileceği yapıyı en iyi şekilde tanımaktır. Bunun için yapılması gereken ulaşılmak istenen hedef kitleyi doğru belirlemektir. Markanın tanıtımının yapılması ve daha fazla ürün satılması hedeflendiği takdirde, en önemli adım hedefi doğru tanımlamak, harcanan paranın ölçümlemesini yapmak ve geri dönüşleri kontrol etmektir. Söz konusu ölçümlemeyi yapmak, reklam için fazladan para harcanmasını önleyen önemli bir unsurdur.

Satış başına ya da dönüşüm başına maliyet anlamına gelen edinme başı maliyet, online reklam satışlarından ne kadar dönüşüm elde edildiğini belirlemeye yarayan son derece etkili bir yöntemdir. Edinme başı maliyet oranı bilindiği takdirde, yapılan online satışların işletmeye maliyetinin ne kadar olduğu, reklamlar için yatırılan paranın iyi bir yatırıma dönüşüp dönüşmediği net bir şekilde anlaşılabilir. Elde edilen verilere göre kampanyaların maliyetini ayarlama avantajı sağlanabilir.

Edinme başı maliyetin nasıl olması gerektiğini öğrenmek için ilk yapılması gereken işletmenin hedef edinme başı maliyetini hesaplamaktır. Hedef edinme başı maliyet, satış yapma amacıyla reklam maliyetlerinde ödenmeye hazır olunan miktarı ifade eden bir terimdir. Bunun için üründen elde edilebilecek net kazanç, ardından kazancın ne kadarının reklam için harcanması istendiği belirlenmelidir.

Site: https://boostedcraft.com/

Güncelleme Tarihi: 20 Kasım 2023, 20:57

Erol Uçkan

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

SIRADAKİ HABER