banner249

PAÜ’den bir ilk

Pamukkale Üniversitesi, ortaokul çağındaki öğrencilere yönelik ‘Bilgi teknolojileri kampı’ düzenleyecek. Projenin amacı, teknolojiyi bilimle bağdaştırmak ve çocukların yaratıcılıklarını ortaya çıkarmak.

PAÜ’den bir ilk
banner240

Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi başta olmak üzere çeşitli birimlerde, 25-29 Ağustos tarihleri arasında 09.00 - 18.00 saatleri arasında “Bilgi teknolojileri kampı” gerçekleştirilecek. Ortaokul çağındaki öğrencilere yönelik hazırlanan bilgi teknolojileri kampında, “Robotik Atölyesi”, “Bilim Uygulamaları”, “Resim ve Sanat Etkinlikleri”, “Oyun Tasarımı ve Geliştirme”, “Bilgisayar Programlama” gibi etkinlikler yer alacak.


Koordinatörlüğünü Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Fatma Taşkın Ekici’nin yaptığı projede, PAÜ öğretim elemanlarından Öğr. Gör. Dr. Feryal Beykal Orhun, Yrd. Doç. Dr. Erhan Ekici, Arş. Gör. M. Doğan Elbi ve Selahattin Akkaş ile Teknokul Robot ve Bilim Akademisi’nden Murat Kayacık, Bora Tetik ile Pelin Anıl Saldır yer alacak. 

Projenin amacı, bilim ve teknolojiyle bütünleşik bir gelecek için yarının bireylerine teknoloji ile ilgili bir özgüven kazandırmak, teknolojiyi bilimle bağdaştırmak, çocukların yaratıcılıklarını ortaya çıkarmak, çocuklara “Ben de yapabilirim” duygusunu benimsetmek olarak belirlendi. Bu sayede geleceğin mucit bilim adamlarını veya mucit mühendislerini ülkeye kazandırmak hedeflendi. 

Bu temel amaca ulaşmak için çalışmalara yol gösterecek ve yönlendirecek çeşitli amaçlar aşağıda ifade edilmektedir. Öğrencilerin kendi robotlarını geliştirmesine olanak sağlayarak, bireylerin özgüvenini artırmak, Bilim ve teknolojiye olan tutumlarını olumlu yönde değiştirmek ve katılımcıların öğrenme sürecinde aktif bir konuma getirmek. Yapılandırılmamış problemler sunarak yaratıcılığı tetiklemek ve bu sayede öğrencilerin görsel algılarını geliştirmek. Yazılım becerisi kazandırmak. 

Katılımcıların gruplar halinde çalışacakları bir ortam oluşturarak birlikte çalışma becerilerini geliştirmek. Projenin konusunun her yaştan, her kesimden kişinin ilgisini çeken robot olması nedeniyle bilim ve teknolojiyi popülerleştirip topluma sevdirmek. Robotların sınırsız şekilde geliştirilebileceği bu ortam sayesinde öğrencilerin merak duygularını, yaratıcılıklarını, araştırma ve öğrenme isteklerini tetiklemek. Öğrencilerin, bilgisayarın sadece oyun oynamak için değil tasarım yapmak, program geliştirmek ve hatta yazılım üretmek için kullanıldığını fark etmelerini sağlamak.

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

SIRADAKİ HABER