0850
360 05 04 numaralı telefondan vatandaşın cep telefonunu arayan şebeke elemanı,
"Bankanızdan arıyorum, her şeyden önce güvenliğiniz için konuşmamız kayıt
altına alınacaktır. Banka kredi kartınızın kayıp ve çalınmaya karşı sigorta
süresi sona erdi. Yıllık sigorta işlemini yinelemeniz gerekiyor. Bugün son gün
istemiyorsanız iptal edebiliriz" diyerek vatandaşın kart bilgilerini
istiyor. Bunun bir dolandırıcılık olayı olabileceğini düşünen vatandaşın
kafasında ki o algıyı da yok ediyorlar.
Şebeke elemanı, tereddüt yaşayan kart sahibine,
"Haklısınız, sizden hiç bir bilgi istemeyeceğim güvenliğiniz için ben size
bankamızdaki sistemde kayıtlı bilgilerinizi okuyacağım siz sadece teyit
edeceksiniz" diyor. Bu arada sık sık güvenliğiniz için ifadesini
kullanıyor. Gerçekten de kart sahibinin ön ve arka yüzündeki tüm bilgileri
eksiksiz okuyor. Ev adresini dahi veriyor. Kart sahibi, karşı tarafın resmi
banka görevlisi olduğuna inanıyor.
SON DARBE TELEFONA GELEN KOD
Şebeke elamanı son darbeyi asıl o zaman yapıyor. Tüm bilgiler kart sahibine
okunduktan sonra "Bankamızdan cep telefonunuza bir mesaj gönderiyorum.
Şimdi mesajınız geldi. O kodu bana okur musunuz" dedikten sonra gerçek
resmi banka mesajı geliyor. "Hesabınızdan yüklü miktarda alışveriş
yapılmıştır" Şebeke, ele geçirdikleri kart bilgileri ile yurt dışından
alışveriş yapıyor.