30 bin öğretmenin ataması, MEB Şura Salonu'nda düzenlenen
törenle gerçekleştirildi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Milli Eğitim
Bakanı Nabi Avcı ile diğer yetkililerin katılımıyla gerçekleşen törende
öğretmen adayları atama heyecanı yaşadı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, butona basarak
elektronik ortamda yapılan atama işlemini başlattı. Törende konuşan
Cumhurbaşkanı Erdoğan, ataması yapılan 30 bin öğretmeni tebrik ederek
görevlerinde başarı diledi. Bugün atananlarla birlikte Türkiye genelindeki
öğretmen sayısının 923 bin 133'e çıktığını açıklayan Erdoğan, bunu "bir
zirve rakam" olarak nitelenlendirdi.
"TÜRKİYE GENELİNDEKİ ÖĞRETMEN DOLULUK ORANI YÜZDE
93'E ULAŞTI"
2002 yılında Türkiye'de 543 bin 896 öğretmenin bulunduğunu hatırlatan Erdoğan,
geçtiğimiz 13 yılda ise 542 bin 120 yeni öğretmen ataması yapıldığını belirtti.
Erdoğan, bir başka ifadeyle 2002 yılında devralınan öğretmen sayısı kadar adeta
yeni atama yapıldığını vurgulayarak, "Elbette bu dönemde emekli olanlar da
oldu. Sonuçta bugün 923 bin öğretmenle evlatlarımıza en güzel eğitimi vermenin
çabası içindeyiz, çabası içinde olacağız. Artık boş geçen veya farklı
branşlardan öğretmenlerin girdiği dersler sorunu büyük ölçüde geride kaldı. Şu
anda ülke genelindeki okullarımızda öğretmen doluluk oranı yüzde 93'e ulaştı.
En düşük doluluk oranı sanıldığı gibi Doğu veya Güneydoğu'da değil belki
şaşıracaksınız, ülkemizin en gelişmiş bölgesi olan Marmara'dadır. İnşallah
önümüzdeki dönemde yapılacak yeni öğretmen atamalarıyla bu meseleyi tamamen
çözmüş olacağız" diye konuştu.
"BÜTÜN MESELE ÖĞRETMEN NOKTASINDAKİ EKSİĞİMİZİ YÜZDE
100'E ÇIKARMAK"
"Yaklaşık 90 bin öğretmen ataması daha yapıldığında Türkiye'nin tamamında
öğretmen kadrolarının yüzde 100 doluluk oranına ulaşacağı görülüyor" diyen
Erdoğan, "Ben tabi şunu hatırlıyorum, sınıfların 100 öğrenciyi aşkın
doluluk oranında olduğu günleri hatırlıyorum. Benim sınıfımda öğrenciyken 75 arkadaştık
ama şimdi 30-36'ya doğru inmeye başladık. Anadolu'yu dolaşırken 15-20
öğrencinin olduğu derslikler gördüm. Bugünleri gördük. Şimdi bütün mesele
öğretmen noktasındaki eksiğimizi yüzde 100'e çıkarmak suretiyle bu eksiği
gidermek ve böylece artık öğretmen-öğrenci ilişkisinde istediğimiz hedefe
ulaşmaktır" ifadelerini kullandı.