banner249

İKK’dan çok sert bildiri!

TMMOB Denizli il Koordinasyon Kurulu, Bayramyeri’ndeki patlama ve Burca Caddesi’ndeki otobüs faciası nedeniyle yazılı açıklama yaptı. İKK, belediye yönetimine sert bir eleştirerek çok önemli soruları gündeme getirdi.

İKK’dan çok sert bildiri!
banner240

Denizli’de dün meydana gelen otobüs faciasının ardından TMMOB Denizli İl Koordinasyon Kurulu Sekreteri Mehmet Sarıca, yazılı açıklama yaparak, Denizli Büyükşehir Belediyesi’ni sert bir dille eleştirdi. 


İKK Genel Sekreteri Sarıca tarafından yapılan yazılı açıklamada, özellikle şoförlerin çalışma koşullarının zorluğuna dikkat çekerek şu ifadelere yer verildi, “TMMOB Denizli il Koordinasyon Kurulu olarak, geçtiğimiz günlerde Bayramyeri bölgesinde ölümle sonuçlana patlamanın sarsıntısını henüz atlatamadan meydana gelen bu elim kazadan büyük üzüntü duymaktayız. 

Mevcut taşıma sistemi halen aynı taşeron mantıkla devam ettirilmektedir. Çalışanların sözleşmeli statüsü başta olmak üzere, ulaşım tamamen kar-zarar mantığı üzerine kurulmuş bulunmaktadır. Yakın zamanda yapılan kent içi ulaşım düzenlemesinden de anlaşılacağı üzere bu mantık, çalışanların ve taşınan halkın sağlığı ve ulaşım refahı değil, otobüs işletmesinin ergonomik olup olmaması esası üzerine kurulmuştur. 

Oysa Belediyelerin temel görevi, hukuki ve tüzel kişilikli görevler dışında kalan kent halkının sosyal yaşamını iyileştirme hedefine sahip olmaktır. Tüm alt yapı hizmetleri dışında, yönetimin en güncel ve pratik görevi halkın kent içinde dolaşımını sağlıklı ve güvenli biçimde kar-zarar hesabı yapmadan sağlamaktır. 

Yapılan güzergah düzenlemesi, araç tayini, şoför yeterliği ve trafik düzenlemesi bu amaca uygun olarak örgütlenmelidir. Ne yazık ki son aylarda sık sık gündeme gelen Denizli ve başka kentlerde Belediye Otobüs işletmesi araçlarının yol açtığı kazalar göstermektedir ki, uygulanan taşıma sistemi bu amacı gerçekleştirmekten oldukça uzaktır. 

Merkezi siyasi iktidarın yıllardır uygulamakta olduğu taşeron sistemi sorgusuz sualsiz bir sistemdir. Çalışanların başta sendikal hakları olmak üzere sosyal ve yasal hakları kısıtlanmakta, çalışma yaşamı bu sistemin kar olgusuna feda edilmektedir. Hız, az yakıt ve masraf, çok mesai, aşırı yolcu alımı, uzun mesafelere zaman sınırlamalı ring sistemi ile ulaşım bu zihniyetin başlıca sonuçlarıdır. 

Bir şoför ve bir yolcu yurttaşımız bu kazada yaşamını yitirmiştir. Düşünün öylesi bir zorlayıcı çalışma koşulları ki, otobüsün şoförü bile bile kendini ölüme götürecek bir çalışma temposu ile görevini ifa etmeye çalışmaktadır. 

İŞTE O SORULAR!
Trafikte bir şoförün harcayabileceği yasal mesai miktarı ne kadardır? Fazla mesai saatleri ne kadardır? Şoförün aldığı ücret, harcadığı mesai/emek zamanını karşılıyor mu? Yoksa aldığı düşük ücret onu fazla mesai için zorluyor olabilir mi? Seyir halindeki ulaşım araçları ve sorumluları denetleniyor mu? Bu denetimler hangi aralıklarla yapılıyor? Araçların trafikteki ihlalleri, yolcu indirme bindirme işlemleri standartlara uygunluğu denetleniyor mu? 

Trafik kontrolü yapan Emniyet ve belediye trafik ekipleri, belediye otobüslerine hangi alanlarda ayrıcalık sağlamaktadır? Sonuç olarak Belediyeler eliyle yürütülen kent içi ulaşımda asıl önemli olan ulaşımı sağlanan halkın sağlık ve güvenliği olmalıdır. Yürütülmekte olan toplu taşıma sisteminin sorunları ortadadır. Mevcut sistem gözden geçirilerek bu amaca uygun olarak yeniden yapılandırılmalıdır. 

Taşeron sistemine acilen son verilmeli ve çalışanlar acilen sendikalı ve güvenceli hale getirilmelidir. Biz TMMOB Denizli İl Koordinasyon Kurulu olarak yaşana kaza ve kazalarda yaşamını yitiren yurttaşlarımıza rahmet ve yakınlarına başsağlığı, yaralananlara acil şifalar diliyoruz. Bu tür kazaların yeniden yaşanmaması için kent yönetimini acil önlemler almaya davet ediyoruz.”

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

SIRADAKİ HABER