banner249

Günler önce uyarmıştık!

Yüz Haber’in 5 Ağustos’ta bir otobüs şoförüyle yaptığı özel röportajın yankıları devam ederken ikinci bir kaza haberi geldi.

Günler önce uyarmıştık!
banner240

Denizli Büyükşehir Belediyesi’nin tam gün uygulaması ve yoğun mesai saatleri arasında dinlenme fırsatı bulamaması kazalara davetiye çıkarıyor. Denizli’de otobüs kazası bu kez Merkezefendi İlçesi’nde meydana geldi. Denizli Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı halk otobüslerinin ardı ardına yaptığı ölümlü ve yaralamalı kazalar vatandaşları tedirgin etmeye başladı. Bursa Caddesi’nde meydana gelen kazayla 2 kişi hayatını kaybetmiş 16 kişi yaralanmıştı. Ardından İlbade Mahallesi ve Albayrak Mahallelerinde meydana gelen kazalarda da yaklaşık 45 kişi yaralandı. 


ŞOFÖR UYARMIŞTI!
Bu olayların ardından Yüz Haber, bir Halk Otobüsü şoförüyle özel röportaj yaparak kazaların nedenlerini araştırmıştı. Çalışma koşullarının ağırlığından şikayet eden şoför, özellikle tam gün çalışma ve dinlenme saatlerinin olmamasından dolayı kazaların meydana geldiğine dikkat çekmişti. Röportajın ardından birkaç gün geçmesine rağmen uygulamayla ilgili sistemin devam etmesi kazalara davetiye çıkarmaya devam ediyor. 

BÜYÜKŞEHİR REFLEKSİ YOK MU!
Denizli’de üst üste meydana gelen ölümlü ve yaralamalı otobüs kazalarına rağmen hala adım atılmaması tepki çekmeye başladı. Özellikle sosyal medya üzerinden Denizli Büyükşehir Belediyesi’ne yoğun tepkiler geliyor. 

İŞTE O ŞOFÖRÜN GÜNDEMİ SALLAYAN RÖPORTAJI! 
ŞOFÖRLER 16 SAAT ÇALIŞIYOR 
Kendisinin ve meslektaşlarının çok zor şartlar altında çalıştığını ifade eden Halk Otobüsü şoförü, “Bir otobüs şoförü işe başlamak için güne saat 04.00-04.30 saatleri arasında güne uyanıyor. Özellikle işe ilk başlayan şoförler 4 ay boyunca tam gün çalışıyorlar. Yani 04.30’da uyanıp 05.30’da işine geliyor ve gece 24.00’e kadar direksiyon sallıyor. Dünyanın hiçbir ülkesinde bu kadar yoğun çalışan şoför bulamazsınız” dedi. 

TAGOGRAF CİHAZI YOK!
Halk otobüslerinin güzergahlar arasındaki zamanın sıkıştırılmış olduğunu ifade eden şoför, “Durağa yetişmek için ne yazık ki şoförler olarak hızlı gitmek durumunda kalıyoruz. Durağa geç gidildiğinde yöneticiler ile vatandaşların tepkilerini alıyoruz. Durağa yetişmek için ise hızlı gittiğimizde neden hızlı gidiyoruz diye hesap soruyorlar. Güzergahlar arasındaki zamanlamanın yeniden düzenlenmesi ve her araca Bursa Caddesi’nde yaşanan faciaların tekrar yaşanmaması için Tagograf Cihazının mutlaka takılması gerekiyor. Zaten bu yasal olarak da olması gerekiyor. Ancak araçlarda Tagograf Cihazı bulunmuyor” dedi. 

DİNLENMEK YOK
Halk otobüsleri şoförlerinin direksiyon başına oturduktan sonra dinlenecek doğru dürüst vakitlerinin bile olmadığını ifade eden şoför, “Seferler arasındaki kısa zaman dilimi bizlerin hiçbir şekilde dinlenmesine imkan vermiyor. Bazen şöyle 5 dakika nefes almak için yada tuvalet ihtiyacımızı gidermek için ne yazık ki hız yapmak durumunda kalıyoruz. Tam gün çalışma koşulları kazalara da facialara da çok kolay davetiye çıkarır. Bu sistemin mutlaka kaldırılması lazım” dedi. 

ÖĞLEN YEMEĞİ YOK 
Denizli Büyükşehir Belediyesi Halk Otobüsleri şoförlerinin öğlen yemeği yeme vakitlerinin bile olmadığını ifade eden şoför, “Sabah ilk uyandığımızda yediğimiz kahvaltıyla gece geç saatlerine kadar idare etmeye çalışıyoruz. Çünkü çalışma saatleri içinde öğlen yemeği arası yok. Oysa yasal olarak bizlerin hem dinlenme hem de yemek arası olması gerekiyor. Ama ne yazık ki bu yerine getirilmiyor” dedi. 

BİZİ FAZLA ÇALIŞTIRIYORLAR
Yasa gereği bir şoförün haftada 48 saat araç kullanması gerektiğini ifade eden şoför, “Yasa haftada 48 saat diyor ama biz 48 saati 3 günde tamamlıyoruz. Üstelik aynı maaşa. Yani bir kat fazla çalışıyoruz diye bir kat fazla maaş almıyoruz. Bu kadar yoğun bir çalışma içerisinde kaza yapmamak mümkün değil. Yetkililerin bu konuya acilen müdahale etmesi gerekiyor” dedi.

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

SIRADAKİ HABER