ÇALIŞANLARIN YÜZDE 75'İ KADIN
Çağrı merkezi sektöründe hizmet veren yaklaşık 445 üye firma bulunuyor. Bu sayı çağrı merkezlerine ürün, hizmet ve eğitim sağlayan yan kuruluşlarla birlikte bin 250 gibi bir rakama ulaşıyor. 2013 yılı geneline bakıldığında Eleman.net’te yayınlanan ilanların yüzde 3,5’inin çağrı merkezi sektörüne yönelik ilanlardan oluşuyor. Bu rakam 2012 yılına göre yüzde 170 oranında artış göstererek büyük bir istihdama katkı sağlıyor. Sektör yüzde 75 oranıyla ağırlıklı kadın adaylar ve yüzde 41 oranıyla 25-29 yaş aralığında bireylerlerden oluşuyor.
Eleman.net Genel Müdürü Özlem Demirci Duyarlar, sektör ve dış kaynak kullanımı dışında artık birçok firmanın kendi bünyesinde çağrı merkezi oluşturarak, bu alanda istihdam yarattığını söylüyor. Duyarlar sektörün istihdama katkısını şöyle anlatıyor: “Özellikle bankacılık, finans, sağlık, iletişim ve teknoloji alanlarında çağrı merkezlerinde çalışan kişi sayısının oldukça yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Her geçen gün gelişen teknolojik altyapılar, müşteri ilişkileri ve memnuniyetine verilen önem ve bu alanda yetişmiş nitelikli personelin artması sektörün büyüyüp gelişmesine büyük ölçüde katkı sağlıyor. Çağrı merkezlerinin hizmet alanları ise müşteri hizmetleri, teknik destek, tele-satış ve veri güncelleme gibi bölümlerle her geçen gün daha da genişlemekte” dedi.