SÜRDÜRÜLEBİLİR EKONOMİK SEBEPLER

Enflasyon, büyüme, istihdam, ihracat, ekonomik gündemin üst satırlarında yerini almaya devam ediyor. Tartışılan temel konulardan biri elbette her zaman büyüme oluyor.

Ölçek ekonomisinde büyüme bazen karlılığında önüne geçebiliyor, oysa sürdürülebilirlik açısından karlılık daha önemlidir. Karlılığı sağlamak ve artırmak için gereklikler arasında uzunca bir süredir “Sürdürülebilirlilik” kavramı öne çıkıyor. Bu kavramı ortaya çıkaranlar ise gelişmiş ülkelerde değişen tüketici eğilimlerine yön verenlerdir. Bu kavramı anlayan ve uygulayan şirketler, satışlarını ve karlılıklarını da artırabilmekteler. Göreceli olarak ilk etapta “Sürdürülebilirlik”, ya da İngilizce olarak “Sustainability” maliyetleri artırıyor gibi görünse de, orta vadede karlılığı da belirli bir oranda “sürdürülebilir” hale getirmektedir. Bu kavramı önümüzdeki dönemde çok daha fazla duymaya devam edeceğiz. Özetle daha çevreci bir ekosistemi destekleyen bu kavram, şirketlerin bu doğrultuda evrilmesini talep ediyor. Yeşil ofisler, daha az karbon ayak izi, etik kuralların uygulandığı sistemlerin oluştuğu çalışma ve üretim alanları, bu ekosistem içerisinde yer alan başlıca kavramlardır. Bugün ismini sıkça duyduğumuz dünya devleri, bu kavramları geliştirerek, tedarikçi zincirlerini bu doğrultuda oluşturuyorlar. Eğer bu zincir içinde yer almak istiyorsanız, bu ekosisteme dahil olmak zorundasınız.

Artık bakkal dükkanı bile kurumsal yönetim anlayışına geçerken, sürdürülebilirlik ekosistemi içinde yer almak isteyen her işletme bu kavramı araştırmalı ve öğrenmelidir.

Saygılarımla,

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.