Hazırlanan görsellere göre vatandaşlar ilk olarak E-Nabız uygulaması ile sıra alabilirler. Bir diğer yöntem ise Merkezi Hekim Randevu Sistemi(MHRS) ile sıra alabilirler.
SIRA ALDIKTAN SONRA NASIL AŞI OLUNUR?
Randevu işlemi sonucunda vatandaşa Kısa Mesaj (SMS) ile bilgilendirme yapılır. Randevu bilgileri e-Nabız ve MHRS uygulamalarından da öğrenilebilir. Vatandaş “randevu tarihinde” randevu aldığı sağlık kuruluşuna gider. Aşıyı uygulayacak sağlık personeli, “AŞILA” uygulamasından vatandaşın sorgulamasını yapar. Uygulama üzerinden, uygulanacak aşının barkodu okutulur ve kaydedilir.
İKİNCİ DOZ AŞI RANDEVUSU NASIL ALINIR?
Aşıyı uygulayan sağlık personeli vatandaşın 2. doz randevusunu oluşturur. 2. doz için oluşturulan randevu bilgileri vatandaşa Kısa Mesaj (SMS) ile iletilir. Son olarak da Vatandaş elektronik aşı kartına e-Nabız ve Hayat Eve Sığar uygulamalarından ulaşabilir.