NİŞ İLE TAŞI GEDİĞİNE KOYMAK "IFEXPO 2012"

Niş'in kökeni ve anlamı, eski Fransızca "Niche" kelimesinden alınmış, yuva veya bir yapıda gedik anlamına gelmekte. "Taşı gediğine koyma" deyiminin "niş" ifadesi ile uyuşması ise, yapılacak işin doğru konumlandırılmasını ifade ediyor.
17-19 Ocak 2012 tarihleri İstanbul Tüyap fuarcılıkta Türkiye Moda ve Hazır Giyim Federasyonu olarak bir "Niş" fuar organizasyonu gerçekleştirdik ve burada "taşı tam anlamıyla nişine" oturttuk. İlk gün fuardaki hareketlilik bütün katılımcıları açıkçası şaşırttı. Kuru karabalıktan ziyade, yarıdan fazlası yabancı olan alım gurupları İç Giyim, Çorap, Ev Giyimi ürünlerinin yeni sezon koleksiyonunu görmek ve siparişler vermek için gelmişler. Burada Tüyap'ın fuarcılık tecrübesi ve sadece 5 ay önce kararı verilmiş bir fuar için 40 ülkede yaptığı çalışmanın hakkını vermek lazım, gerçekten bu işi layıkıyla yapıyorlar.
Fuarın son gününe gelmeden katılımcı firmalar "acaba bir sonraki fuar için şimdiden başvursak mı ?", "acaba yer bulabilir miyiz ?" sorularını sormaktalar. Bu tabii ki alınan kararların, verilen emeklerin doğru şekilde kanalize edilip uygulandığını gösteriyor. Denizli'nin şanssızlığı IfExpo 2012 nin maalesef hemen Frankfurt Heimtex fuarının bir hafta ardından düzenlenmiş olması. Denizli'den sadece "Baveno" ve "SeaSoul" markası ile Hürsan gurubu fuara "yetişebildi", ancak bir sonraki fuarda Denizli'den Ev ve Plaj giyimi, İç Giyim ve Çorap sektöründen toplam 20 firmanın katılacağını öngörüyoruz. Komşu ülkelerin ve yakın coğrafyaların "Moda" merkezi olan Türkiye, sıcak satışın ön planda olduğu bu tarzda "Niş" ve bölgesel fuarların öneminin daha iyi kavranıp, kapasiteci anlayışın bir bölümünün bu strateji doğrultusunda şekillendirilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Twitter: isadal_denizli
e-mail: [email protected]
Web: http://www.detgis.org.tr

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.