Yaşar Üniversitesi İşletme Bölüm Başkanı Prof. Dr. İge Pırnar, 9 günlük Kurban
Bayramı tatilini değerlendirdi. Ramazan Bayramı gibi Kurban Bayramı tatilinin 9
gün olmasının turizme olumlu katkısı olacağını söyledi. İge Pırnar, “Hem Rusya
hem de Avrupa'dan gelen turist sayısındaki azalış sonucu zor bir yıl geçiren ve
iç piyasaya yönelen tur operatörleri, seyahat acenteleri, ulaştırma şirketleri,
otelciler, restoran ve eğlence işletmeleri ile sektör diğer ilgili
şirketlerine, bu 9 günlük bayram ve önce açıklanması ile yaşanan talep
artışının önemli katkıları oldu. 2015 yılında 3,5 milyon olan yaz tatili erken
rezervasyon sayısı Ramazan Bayramı tatilinin 9 güne uzatılmasının da etkisi ile
bu yıl 4.2 milyon kişiye erişti. Turizm sektörü temsilci ve çalışanlarının,
geçmiş Ramazan Bayramı gibi Eylül ayındaki Kurban Bayramı tatilinin de 9 güne
çıkartılmasını ve bir ay öncesinden açıklanarak vatandaşların plan yapmasına
imkan tanınması talebinin, yetkililerce gerçekleştirilmesi, zor giden turizm
sektörümüz için yeni bir fırsat doğurdu. Önceden açıklanan bu uzun tatilin iç
turizm talebini ve iç pazar trafiğini artırması bekleniyor” diye konuştu.
Ramazan Bayramı tatili süresince, turizm bölgelerindeki otellerin doluluk
oranlarında genel olarak ortalama yüzde 50 artış sağlayan uygulamanın, Ege ve
Antalya sahillerinde ve bilhassa, Bodrum, Marmaris, Çeşme gibi tatil
bölgelerinde doluluk oranlarını yüzde 100'e yaklaştırdığını hatırlatan Prof.
Dr. Pırnar, “Kapadokya gibi bölgelerde de yüzde 30’lardan yüzde 60’lara
yaklaştı. 9 günlük tatilde Kuzey Ege kıyı beldelerinde nüfus 10 katına çıkarken
turla gidenlerin sayısı yüzde 38 arttı, konaklama süresi ortalama 4’ten 6
geceye yükseldi. Ramazan Bayramı gibi Kurban Bayramı tatilinin de 9 güne
çıkartılması ve öncesinden açıklanarak vatandaşların plan yapmasına imkan
tanınması benzer etkileri yaratacaktır” dedi.
"Turizm destinasyonuna destek olacağı kesin"
Bu bağlamda, İzmir’in atak ve öncü davranarak diğer destinasyon ve turizm
bölgelerince örnek alınabilecek bir uygulama olarak İZTAV öncülüğünde
hazırlanan 'İzmir'e Doyamazsın' kampanyasına başladığını belirten İge Pırnar,
“Kampanya, ulusal TV’ler, radyolar, gazeteler, dergiler, internet siteleri,
sosyal medya ve pano afiş uygulamaları gibi pek çok farklı iletişim
kanallarında yer alacak. Kampanya, farklı fiyat seçenekleri, farklı paket tur
olanakları ve deniz, inanç, gastronomi, rekreasyon, yat gibi farklı alternatif
turizm ürünleri ile pek çok değişik iç turizm pazarı segmentine hitap ediyor.
İçerikte, İzmir’in doğal güzelliklerine, kültür ve tarihine, kendine özgü gurme
lezzetlerine, değerlerine vurgu yapılarak hoşgörülü, huzurlu yaşamı tüm
Türkiye’ye anlatılıyor. Kampanya, öncelikle 9 günlük Kurban Bayramı öncesinde
tatil planları yapanları hedeflemekte ve İzmir ile çevresinin iç turizm
talebini artırmayı amaçlıyor. Bu uygulamanın kısa vadede bayram tatiline
yönelik iç turizmi hedeflese de uzun vadede İzmir ve çevresine özgü pek çok
farklı turizm ürünü konusunda pazarda bilinç yaratacağı, kentin ilk sıralarda
tercih edilen bir turizm destinasyonu olmasına destek olacağı da kesin"
şeklinde konuştu.
9 Günlük Bayram Tatili Sektöre Doping Olacak
Yaşar Üniversitesi İşletme Bölüm Başkanı Prof. Dr. İge Pırnar, Kurban Bayramı tatilinin 9 güne çıkartılmasının iç turizm talebini daha da artıracağını söyledi.
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.
Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.
1
Telefon dolandırıcısını tuzağa düşürdü
2
Traktörden düşen eşini ezdi
3
SAĞLIKLI İLİŞKİLERİN KODLARI
4
Denizlili iş adamlarından Başbakan Binali Yıldırım’a...
5
Denizli’de inanılmaz kaza 1 ölü
6
Başkan Osman Zolan Kale ve Tavas nöbetinde
7
Başkan Güven’den komutana demokrasi ziyareti
8
Büyük Menderes Nehri kurudu, başkan uyardı
9
Çal ile çal karası el ele
10
Sarayköy, şehitler için tek yürek oldu
ANKETTüm Anketler
SON DAKİKA HABERLERİ
NAMAZ VAKİTLERİ
İMSAK
04:32
GÜNEŞ
06:03
ÖĞLE
13:06
İKİNDİ
16:52
AKŞAM
19:59
YATSI
21:24