Denizli ve ilçeleri haber sitesi

Şikayetlerde artış görüldü

Gündem

Aydın Ticaret İl Müdürlüğü’nce 2014 yılı Mart ayı içerisinde yapılan çalışmalarda bin 789 tüketici şikayetinin çözüme kavuşturuldu.

 Rekor artış gösteren bankacılık şikayetlerinin sayı bir ayda bin 720’ye yükseldi. Ticaret İl Müdürlüğüne intikal eden tüketici şikayetlerinin 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereği ve bu Kanuna dayanılarak Ticaret Bakanlığı’nca düzenlenen Yönetmelikler, Tebliğler ve Genelgeler doğrultusunda incelenerek mümkün olan en kısa zamanda sonuçlandırılmasına çalışılıyor. 

Nüfus kayıt sisteminde tüketicinin kaydının diğer il veya ilçelerde bulunduğunun tespiti halinde tüketici şikayeti ilgili İl Müdürlüklerine veya İlçe Kaymakamlıklarına intikal ettirilerek, ilgili Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerinde sonuçlandırılması sağlanıyor. Mart ayı içerisinde Ticaret İl Müdürlüğüne ulaşan tüketici şikayetlerinin sayısı bin 789 adet olarak gerçekleşti. Bu şikayetlerin bin 720’si çeşitli bankacılık hizmetleri, 41’i ayıplı mal ve hizmetleri kapsayan 12’si cep telefonu, 11’i ayakkabı, 4’ü Tablet PC, 2’si giyim ve birer adet bulaşık makinesi, elektrikli traş makinesi, elektrikli süpürge, fırın, 3 modem, temizlik robotu, ütü, mobilya, mutfak eşyası, yatak, dershane ücreti ve maaş kesintisinden oluşurken, 11’i kapıdan satış, 12’si mesafeli satış ve 5’i abonelik sözleşmesi şikayet konularını içerdi. 

Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti Başkanlığınca ay içinde 10 Mart 2014 ve 24 Mart 2014 tarihlerinde olmak üzere iki toplantı yapıldı. Söz konusu toplantılarda 433’ü tüketici lehine, 24’ü tüketici aleyhine ve 23’ü bilirkişi ataması olmak üzere toplam 480 adet İl Hakem Heyeti kararı alındı. 48 tüketici şikayeti TÜBİS sistemi kayıtları uyarınca diğer İl ve İlçe Hakem Heyetleri Başkanlıklarına gönderildi.
Yorum yapabilmek için lütfen sitemizden üye girişi yapınız!
Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.